Bosbessen en gegrilde perziken Quinoa Parfaits (4 stuks)

Blueberry-Peach-Quinoa-Parfaits-3

Ingrediënten:

• 2 perziken, gehalveerd (vers)
• 1 kop gekookte en afgekoelde quinoa (bereid volgens aanwijzingen op de verpakking)
• 1 kopje bosbessen
• Twee bakjes Griekse yoghurt
• 4 theelepels ahornsiroop (of honing of agave)
• 4 eetlepels gehakte pecannoten

Bereiding:
1. Verwarm de grill voor op middelhoog vuur. Plaats elke perzik helft op de grill, de gesneden kant naar beneden, voor 4-5 minuten. Draai en grill voor nog 4-5 minuten, of tot ze gecarameliseerd en sappig zijn. Haal ze uit de grill en bewaar in de koelkast.
2. Verwijder de schillen, indien gewenst, en hak de perziken in stukken.
3. Leg ongeveer twee eetlepels quinoa in de bodem van elk van de vier potten, glazen of kommen. Bovenop twee eetlepels bosbessen, ongeveer een achtste van de perziken, twee eetlepels yoghurt, een halve theelepel ahornsiroop, en een halve eetlepel pecannoten.
4. Herhaal de lagen, dan bovenkant met een gereserveerde perzik slice of een paar bosbessen voor garnering, indien gewenst.

 

Download hier het recept: Bosbessen en gegrilde perziken Quinoa Parfaits (4 stuks)