Chia Pudding

chia pudding

Lekker en gezond chia zaden pudding boordevol eiwitten, omega-3, antioxidanten en calcium. In 5 minuten klaar. Basisrecept en variaties.

Ingrediënten

  • 2 kopjes kokosmelk (zelfgemaakte of natuurlijke)
  • 1 banaan en 1 appel
  • ½ kopje Chia Seeds
  • ½ theelepel vanille-extract of lekkerder nog het merg uit vanillestokje
  • ¼ theelepel kaneelpoeder

Bereiding

Doe alle ingrediënten in de blender en mix op hoog voor 1-2 minuten tot het volledig glad. De Chiazaden worden zo gekneusd. Wil je een pudding met hele Chiazaden meng dan alle ingrediënten behalve chia zaden in een blender tot een gladde (inclusief eventuele toegevoegde aroma’s, vruchten of chocolade). Meng de chia zaden er dan later pas door. Giet het mengsel in een pot of glazen container en plaats in de koelkast minstens 4 uur of ’s nachts tot het een puddingachtig geheel is. Bij voorkeur maken in de avond en ’s nachts laten staan, in de ochtend snel klaar als ontbijt.

Smaak variaties:

Chia Chocolade: Voeg 1 tot 2 dessertlepels cacaopoeder aan de gemengde versie van dit recept.

Chia Aardbei: Voeg 1/2 kop verse aardbeien

Chia met verfijnde smaak: Voeg 1 theelepel gemalen kaneel poeder en een snufje kardemom en kruidnagel toe.

Chia Notenpasta & jam: Voeg 3 eetlepels notenpasta en jam naar keuze toe.

Chia Pecan Pie: Voeg 1/2 theelepel gemalen kaneel poeder aan de basis recept en een optionele 1/2 theelepel amandel extract. Meng 1/2 kopje gehakte geroosterde pecannoten in het eindproduct pudding.

Chia Matcha: Voeg 1 eetlepel groene theepoeder aan de mix voor een helder groene Chia pudding.

 

Download hier het recept: Chia Pudding