Beter slapen èn afvallen

Je kent dat gevoel wel, je wilt iets maar niet teveel omdat je gaat slapen. Niet meer eten drie uur voordat je gaat slapen, is het advies. Toch kun je ondanks alles één van de onderstaande dingen eten. Je kunt er zelfs mee afvallen én je gaat zonder honger naar bed.

Banaan: stimuleert gewichtsverlies

Een banaan is prima om nog voor het slapen gaan te eten. Het bevat veel goede stoffen zoals vitamine C en B6. Banaan bevat veel vezels en daardoor heb je langer een vol gevoel en zoek je niet naar meer te eten. Banaan bevat een stofje, genaamd tryptofaan, wat ervoor zorgt dat je een relaxt gevoel krijgt en dus een betere nachtrust.

Amandelen: voor een goede nachtrust

Liever geen noten voor het slapen gaan maar als je het niet kan laten is een handjevol ongezouten amandelen bevorderend voor het slapengaan. De amandelen bevatten onder andere magnesium. Magnesium ontspant en een tekort aan magnesium zou ervoor zorgen dat je lichaam minder melatonine aanmaakt. Melatonine is nodig om in slaap te komen en dus essentieel voor een goede nachtrust. En zoals je weet is een goede nachtrust essentieel voor het verliezen van gewicht.

Kersen: beter slapen

Een handjevol kersen bevat maar 50 calorieën, en is dan ook voor het slapen gaan verantwoord. Kersen verbeteren de kwaliteit van je nachtrust en dus dragen ze bij aan gewichtsverlies. Super fijn: in slaap vallen èn afvallen.

Tonijn uit blik: goed voor je welzijn

Belangrijk voor onze gezondheid is vitamine D, een vitamine waar veel mensen een tekort aan hebben. Dit vitamine D tekort kan zorgen voor slaapproblemen. Tonijn uit blik bevat veel vitamine D én omega-3. Dit essentiële vet zorgt voor het goed functioneren van het lichaam èn de hersenen, wat zorgt voor een beter welzijn, een betere nachtrust en dus gewichtsverlies. Drie keer voordeel.

Yoghurt: bouwt spieren op terwijl je slaapt.

In yoghurt zitten veel goede voedingsstoffen waaronder eiwitten en bevat weinig calorieën en goede vetten, en dat is goed! Het verteert langzaam en ondersteunt het herstel en opbouw van je spieren. Kies vooral voor de yoghurt als je ‘s avonds gesport hebt.

Kalkoen: voor lekker slapen en eiwitrijk

Kalkoen bevat véél eiwitten en weinig calorieën. Om gewicht te verliezen, moet je ervoor zorgen dat je genoeg eiwitten eet zodat je spieren behoudt. Net zoals een banaan, bevat ook kalkoen het stofje tryptofaan. Dit zorgt er weer voor dat je sneller in slaap valt.