Verlangen naar suiker een teken van mineralen tekort?

images (6)           pijl-          Chroom  Vanadium zink magnesium

De producten van Straight away bevatten de juiste hoeveelheden vitaminen en mineralen om  tekorten tijdens het programma te voorkomen. Alle klanten die met onze programma’s beginnen ervaren op termijn dat zij zich beter gaan voelen en beter kunnen functioneren, dit is mede door de juiste hoeveelheden vitaminen en mineralen die worden aangeboden in de producten. Het is daarom  belangrijk om alle voorgeschreven producten te gebruiken en niet over te slaan. Het kan zijn dat je bij de start al tekorten had en had je (vage) klachten. Praat met jouw coach over deze tekorten aan minerale zodat je op langer termijn jouw verlangen naar suiker kunt voorkomen.

Als je een vervent afslanker bent geweest kun je tekorten hebben aan bepaalde mineralen en sporenelementen. Als het mineralen betreffen die betrokken zijn bij het glucosemetabolisme en de productie van insuline kan het tekort ertoe leiden dat je naar suiker gaat hunkeren. Tekortkomingen van deze sporenelementen, zoals chroom, vanadium, magnesium en zink, worden vaak veroorzaakt door het gebrek aan mineralen-bevattende-voedingsmiddelen in jouw menu. Regelmatig diëten om gewicht te verliezen kan leiden tot een vicieuze cirkel van op dieet gaan en weer stoppen vanwege het intense verlangen naar suiker.

Chroom

Net als 90 procent van de mensen, heb je een laag niveau maar nog geen tekort aan chroom. Dit belangrijke mineraal speelt een rol in glucose tolerantie factor, die plaats vindt in de niercellen en is noodzakelijk is voor het doeltreffend brengen van insuline zodat glucose in je cellen kan worden gebracht voor de energie. Een chroom tekort kan intens hunkeren naar suiker veroorzaken. Natuurlijke bronnen van chroom vind je in mager vlees, varkensnieren, asperges, kaas, melasse, biergist en volle granen. De aanbevolen dagelijkse inname voor mannen is 30 tot 35 microgram per dag, en 20 tot 25 microgram voor vrouwen. Zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven moeten 30 microgram per dag hebben. Chroom die je uit jouw voedsel haalt is veilig. Teveel chroom uit supplementen kan interfereren met de hoogte van je bloedsuiker en kan een onregelmatige hartslag en leverschade veroorzaken. Je moet niet chroom nemen als je nierproblemen hebt. Raadpleeg een deskundige voordat je chroom supplementen gaat gebruiken om jouw onbedwingbare trek te verminderen voor suiker, vooral als je bent medicatie gebruikt.  Lees altijd de indicatie op de verpakking of raadpleeg een arts.

Vanadium

Vanadium wordt gevonden in schelpdieren, paddenstoelen, dille, peterselie, wijn, bier en volkoren producten. Het is verkrijgbaar in voedingssupplementen als vanadylsulfaat. Vanadium is nodig voor je spieren om voldoende glucose te krijgen voor energie en blokkeert de opslag van overtollige glucose in vetcellen door het stabiliseren van de insulineproductie. Een vanadium tekort kan de oorzaak zijn van zucht naar suiker. Er geen aanbevolen inname vastgelegd voor vanadium. De gemiddelde inname van voeding is 6 tot 18 microgram en de bovenste draaglijk limiet is 1,8 milligram. Alles hoger dan dat kan giftig zijn. Gebruik vanadium niet als je problemen hebt met je nieren, diabetes medicatie gebruikt, een hoog cholesterolgehalte hebt of een probleem heeft met jouw witte bloedcellen, zoals bloedarmoede. Vanadium kan invloed hebben op medicatie als bloedverdunners en anti-diabetische medicatie. Om met vanadium je onbedwingbare trek te verminderen zul je dit eerst met een arts moeten bespreken.  Lees de indicatie op de verpakking of raadpleeg een arts.

Magnesium

Als jouw lichaam onvoldoende magnesium krijgt kun je een sterke verlangen naar suiker producten hebben en dan met name chocolade. Magnesium is een belangrijke factor bij meer dan 300 metabolische processen in het lichaam en is nodig voor elke cel. Magnesium is betrokken bij de regulatie van glucose, insuline en de neurotransmitter dopamine. Als je niet genoeg magnesium in je menu krijgt, kan je groot verlangen naar chocolade en suiker ervaren. Voedingsbronnen van magnesium zijn spinazie, lima bonen, amandelen, hazelnoten, haverzemelen en bruine rijst, keltisch zeezout. De aanbevolen inname van magnesium is 400-420 milligram voor mannen en 310 en 320 milligram voor vrouwen. Je moet geen magnesium nemen als je nierproblemen hebt of wanneer je medicijnen voor spierenontspanners gebruikt.  Lees de indicatie op de verpakking of raadpleeg een arts.

Zink

Het nemen van zink supplementen om verkoudheidsvirus te voorkomen is populair maar zink is ook nodig voor wondgenezing, de bloedstolling en de juiste verwerking van insuline en glucose. Een tekort aan zink kan leiden tot lage insuline niveaus, wat kan leiden tot een verlangen naar suiker. Zink wordt gevonden in voedingsmiddelen zoals rundvlees, varkensvlees, oesters, kreeft, yoghurt, kikkererwten, amandelen en havermout. Het is ook verkrijgbaar als voedingssupplement. De aanbevolen inname van zink is 8 milligram voor vrojouwen, en 11 milligram voor mannen en zwangere vrojouwen. Zink toxiciteit kan optreden, bij inname van meer dan 40 milligram. Teveel zink: symptomen zijn misselijkheid, braken, diarree, buikkrampen en hoofdpijn. Gebruik geen zink in geval van gebruik van antibiotica, diuretica of penicillamine, bij artritis. Lees de indicatie op de verpakking of raadpleeg een arts.