Wat je wèl mag tijdens het afvallen

Straight away - moeilijke momenten - stukje reep

Straight Away 600/800/900

  • Gebruik de maaltijden bij 600 kcal: drie maal per dag om de 5 uur maximaal.
  • Bij 800 kcal/900 kcal drie maal per dag en varieer bijvoorbeeld met een reep.
  • Later in het programma merk je dat je het langer volhoudt met meer tussentijd. Neem altijd reservemaaltijden mee. Zorg dat je voldoende water bij je hebt. Ga op tijd naar de toilet om te voorkomen dat je het heel erg koud krijgt. Dit is ook beter voor je blaas.
  • Wanneer er met je besproken is dat je eventueel een extra product kan nemen kun je dat doen op momenten dat je het praktisch vindt of als je het nodig vindt een hele of een kwart of een half product. Om te voorkomen dat je iets anders pakt en uit ketose raakt.

Halveren van maaltijden

De maaltijden kun je eventueel in tweeën gebruiken. Dan het je dus zes keer per dag een halve maaltijd.

Wat je kunt merken?

Ècht gewicht verliezen dat merk je, je kunt je ongemakkelijk voelen of zwakjes. Dat is eigenlijk wel fijn ook al voelt dat niet zo, want dan weet je wel dat er iets gebeurd.

Bekende klachten zijn: hoofdpijn, misselijkheid, duizeligheid, slechte adem, vermoeidheid, obstipatie of juist diarree, het koud hebben. Veel van deze klachten kunnen voorkomen worden door het gewoon wat rustiger aan te doen, water te drinken en op tijd je maaltijden te gebruiken. Ga eventueel eerder naar bed. Voor alle vragen contact opnemen met mij. Bij aanhoudende klachten huisarts raadplegen.

Motivatie

Vertel een paar mensen in je omgeving dat je dit programma volgt zodat ze je kunnen ondersteunen. Maak een motivatiehoekje/-tafeltje. Hang een kledingstuk in het zicht dat je graag weer aan wilt trekken. Plak een confronterende foto van jezelf op een zichtbare plek. Zo help je je zelf bij het behalen van je doel. Zorg voor afleiding op moeilijke momenten. Beloon jezelf voor elke behaalde ons/pond/kilo.

Grazen – extra stukje reep

Er kunnen momenten zijn die je overvallen en dat je jezelf in eens in de koelkast terug vindt. Bedenk vooraf wat je zou kunnen doen als je de neiging hebt om te gaan ‘grazen’.

Bijvoorbeeld: ga in ieder geval weg uit de keuken, ga een boek lezen, bel iemand op, ga je nagels lakken, ga een stukje lopen/fietsen, ga in bad, kijk tv, ga een spelletje doen, ga opruimen, de was opvouwen, etc. Bedenk dat wel vooraf, op het moment dat je jezelf in de koelkast bevindt is het te laat.

Bedenk dat je op zo’n moment een stukje reep kan pakken, zodat je niet de fout in gaat en in het programma blijft.

Wat moét je gebruiken tijdens het programma:

  • Gebruik altijd de drie of vier maaltijden van Straight away, sla er nooit een over
  • kraanwater 3 liter (liefst kamertemperatuur) of mineraal water zonder koolzuur
  • gebruik een extra (half) product op moeilijke momenten

Wat màg je gebruiken tijdens het programma?

  • Mintblaadjes bij mij te verkrijgen
  • Koffie (ZONDER melk en suiker)
  • Gewone thee (ZONDER melk en suiker)
  • Kruidenthee zonder toevoegingen zoals citroenzuur (geen vruchtenthee, geen bloementhee, geen earl grey)
  • Kerrie, groene kruiden (vers of gedroogd), peper, sambal, knoflook
  • Bruchette kruiden
  • Kaneel
  • Groentebouillon van Straight Away eenmaal per dag
  • Drink mix van Straight Away
  • Mousse van Straight away voor het maken van een pudding of vla
  • Colon Clean naturel gebruiken: in geval van diarree of obstipatie kun je colon clean naturel gebruiken.

Wat NIET: 

  • Kauwgom
  • Smint
  • Crystal Clear of andere (light) frisdranken
  • Geen spa rood e.d.
  • Bij eten. Door te gaan eten raak je uit ketose. Dan stopt direct de vetverbranding en slaat het lichaam alle energie direct op als vet omdat het in een ‘spaar-stand’ staat.

In de tussenweek (programma 600 kcal):

  • De groenten en vlees, vis volgens recepten, zie website “tussenweek”
  • Gebruik van sambal, groene kruiden (vers of gedroogd), zeezout, knoflook.